Kochani, za nami jedno z pięciu szkoleń ze sławą pedagogiki Jackiem Kielinem psychologiem, trenerem videotreningu komunikacji, terapeutą i superwizorem relacyjno-rozwojowym oraz prezesem Stowarzyszenia Terapeutów Relacyjno – Rozwojowych. Założycielem „Strefy Dobrych Emocji” która powstała z myślą o potrzebie merytorycznego wsparcia nauczycieli i terapeutów, pracujących z osobami niepełnosprawnymi. Autorem wielu książek oraz terapeutą z ponad 30 letnim doświadczeniem w pracy z osobami niepełnosprawnymi.

„Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi” to szkolenie, które przedstawia podstawy podejścia proaktywnego, którego fundament stanowią wybory i aktywności dziecka podejmowane z jego osobistej inicjatywy. Umiejętność pracy niedyrektywnej jest być może najważniejszą umiejętnością jaką powinien opanować specjalista pracujący z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem, gdyż tego typu praca stanowi punkt wyjścia do pracy z dzieckiem w ogóle. Tego typu zajęcia to podstawa pedagogiki.

Niedyrektywne zajęcia są najlepszą okazją do rozwijania u dzieci umiejętności komunikowania się, w tym także za pomocą alternatywnych metod komunikacji. Skuteczne i efektywne zajęcia niedyrektywne powinny wyzwolić w uczniach aktywność własną, rozwijać ich społecznie i emocjonalnie, oraz nauczyć ich posiadania i bronienia własnego zdania. Celem warsztatu jest opanowanie przez uczestników właściwych nawyków w wspieraniu proaktywnej postawy uczniów.