Wykształcenie:
- Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna.
- Edukacja, rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i rewalidacja osób upośledzonych.
- Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Szczecinie, Wydział Administracji i Nauk Społecznych ,Specjalizacja: Logopedia
- Neurologopedia z elementami SI
Kursy i certyfikaty:
- Ocena Neurologopedyczna noworodka / niemowlęcia – warsztaty praktyczne z pacjentami – dr Mira Rządzka
- Miofunkcja diagnoza i stymulacja u noworodków i niemowląt – dr Mira Rządzka
- Ocena funkcjonalna traktu ustno – twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie – mgr Ewelina Mendala – Kwoczek
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji.
- Ocena efektywności – porozumiewanie się, wyznaczanie celów terapeutycznych, opracowywanie sposobów polepszających efektywność porozumiewania się użytkowników AAC blok I, II, II – dr Magdalena Grycman
- Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca. Teoria i praktyka – mgr Edyta Tyszkiewicz
- Coughdrop jako narzędzie w komunikacji – mgr Edyta Tyszkiewicz
- Attention Autism TM Programme 2 Day Training – Gina Davies Autism centre
- “Dlaczego płaczę, Dlaczego krzyczę ?” – Przylądek Dobrej Nadziei Adrian Borowik
- „Zabawa Inspirująca Rozwój” – Przylądek Dobrej Nadziei Adrian Borowik
- Ankyloglossia u noworodków i niemowląt. Diagnoza i terapia – dr Mira Rządzka
- Wczesna diagnostyka i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt – dr Mira Rządzka
- Od jedzenia, połykania i oddychania do mówienia – rola funkcji pokarmowych w rozwoju mowy. Dr Marzena Machoś
- Guguhopla od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo – literowego. Dr Marzena Machoś.
- Niemowlak u logopedy. Dr Marzena Machoś.
- Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? Trening bazowych umiejętności komunikacji. Dr Marzena Machoś.
- Neurorehabilitacja traktu ustno – twarzowego. Dr Emilia Mikołajewska.
- Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii i neurologopedii wg Esther de Ru. Dr Martyna Brychcy.
- I i II st. Stymulacji Bazalnej Profesora A. Frohlich’a. Teresa Wysocka.
- Trudne zachowania „czyli co? Jak skutecznie wspierać osoby z autyzmem.
- Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE.
- Terapeuta orofacjalny.
- Terapeuta karmienia.
- „Metody integracyjne w pracy z grupą, czyli wprowadzenie do pedagogiki zabawy”
- „Diagnoza Profilu Rozwojowego Młodzieży i Osób Dorosłych – komputerowy program do diagnozy młodzieży i osób dorosłych o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
- Kurs dla kierowników wycieczek szkolnych.
- Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem (i niepełnosprawnością intelektualną).
- „Diagnoza i Konstrukcja Programu Edukacyjno – Terapeutycznego z wykorzystaniem programu EDU-4 XXL – stopień II”
- „Terapia ręki – II stopień”
- „Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących”
- „Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC) – II stopień”
- Szkolenie: „Dookoła świata. Pedagogika zabawy w pracy z osobami z upośledzeniem umysłowym. Cz. I.”
- „Little room” w stymulacji rozwoju małych dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością
- 3-modułowy kurs bazowy z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania
- „Rozwijanie komunikacji werbalnej u osób ze spektrum autyzmu”
- Poziom podstawowy i średniozaawansowany kursu Systemu Językowo -Migowego
- Kurs doskonalący METODA DOBREGO STARTU – część teoretyczna i część praktycza
- Kurs II st. Lider Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
Doświadczenie zawodowe:
Nazywam się Adam Bluj i od 9 lat pracuję w Ośrodku Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczym w Gudowie wspierając dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Kiedy zaczynałem swoją drogę w tej placówce szybko okazało się, iż jest to moje powołanie. Na przestrzeni tych wszystkich lat miałem możliwość prowadzić grupy przedszkolne, a także byłem wychowawcą starszych dzieci, aż przyszedł taki moment w moim życiu gdzie moja uwaga skierowana została na terapię indywidualną. Od 5 lat jestem czynnym logopedą, od pół roku neurologopedą pracując z dziećmi od pierwszych chwil od ich urodzenia, oraz dorosłymi. Moją największą pasją i wyzwaniem zawodowym są dzieci przedwcześnie urodzone dlatego aktualnie mój rozwój zawodowy skierowany jest właśnie na najmniejszych pacjentów. Nieustannie poszerzam swoją wiedzę i zdobywam kwalifikacje uczestnicząc w kursach i szkoleniach by móc jak najlepiej wspierać zarówno dzieci jak i ich rodziców. Sam jestem rodzicem 2,5 letniego synka Jasia i doskonale wiem jak wygląda proces rozwoju takich szkrabów oraz problemów napotykanych w trakcie. W pracy staram się jak najbardziej wykorzystać swoje doświadczenie, dążąc do tego by moi mali pacjenci stali się szczęśliwi poprzez powrót do zdrowia i równowagi. Podczas terapii często sam staję się dzieckiem by zrozumieć moich pacjentów i aby oni czuli się jak najlepiej zaopiekowani i bezpieczni.