Joanna Dołżycka

Logopeda

Wykształcenie:

  • Edukacja osób niepełnosprawnych i logopedia – US
  • Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju – GWSH
  • Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne – kształcenie zintegrowane – KWSNH

 

Kursy i certyfikaty:

  • Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej
  • Neurorehabilitacja traktu ustno – twarzowego
  • Diagnoza i Terapia Neurologopedyczna Zaburzeń Funkcji Oralnych – Modul I i II
  • Warsztaty Neurologopedyczne – Moduł II rozwijający dzieci 0 – 1 roku życia
  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno – twarzowych
  • Terapia Ręki I – II stopień
  • Logorytmika
  • Kurs „Pomelody”
  • Lider Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
  • Elementy metody werbotonalnej
  • Opóźniony rozwój mowy-prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne
  • Terapia sygmatyzmu międzyzębowego
  • Niemowlak u logopedy
  • Guguhopla-od zabawy do mówienia, od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego
  • Od jedzenia, połykania i oddychania do mówienia-rola funkcji pokarmowych w rozwoju mowy
  • Nie patrzy , nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? Trening bazowych umijętności komunikacyjnych
  • Narzędzie M-CHAT-R/F-praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Wprowadzenie do metody Grouth through Play System
  • „Pokochaj Autyzm w Twojej Szkole”
  • „Moje sylabki”-sylabowa metoda nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej
  • Ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania i pisania dla dzieci w wieku przedszkolnym
  • Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących
  • Konferencja „Rola partnera we wspomaganiu rozwoju komunikacji dzieci ze złożonymi problemami w komunikowaniu się”
  • MAKATON® Program Rozwoju Komunikacji PRKM
  • Język migowy-poziom średniozaawansowany
  • Kurs dla Kierowników wycieczek szkolnych
  • Kurs pierwszej pomocy

 

Doświadczenie zawodowe:

Praca z dziećmi od zawsze była moim marzeniem. Uparcie dążyłam do postawionego sobie celu. Po ukończonych studiach licencjackich dostałam możliwość pracy w Gudowie. Tu stawiałam swoje pierwsze kroki jako logopeda. Zaczynałam niepewnie, pełna lęku i obaw „czy dam sobie radę?”. Wiedziałam jednak, że chce pomóc najlepiej jak potrafię. Każde dziecko było nowym wyzwaniem, każde spotkanie pokazywało, jak wiele jeszcze nie wiem. Poszerzanie horyzontów, zdobywanie wiedzy, poszukiwanie odpowiedzi na postawione pytania to nieodłączny element mojej pracy. W głowie mam ciągle mnóstwo niewiadomych i to właśnie dzięki nim nie zatrzymuję się w miejscu.

Kiedy zostałam mamą, zmieniło się moje podejście do pracy. Stałam się bardziej uważna na małego człowieka i jego rodziców, na ich emocje i potrzeby. Każdy z nich niesie bagaż doświadczeń, często trudnych, pełen złych wspomnień. Chcę być wsparciem dla dziecka, dla jego mamy i taty, dlatego ponad wszystko stawiam zasadę „małych kroczków”. Budowanie zaufania w oparciu o pozytywne relacje to nadrzędny cel mojej pracy.  Dziś wiem, że czasem najlepszym rozwiązaniem jest po prostu być obok.