Wykształcenie:
- 2013 – 2016 – Licencjat – specjalność „Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna”, Uniwersytet Szczeciński – Wydział Humanistyczny.
- 2016 – 2017 – Oligofrenopedagogika – Koszalińska Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych – Wydział Humanistyczny
- 2018 – 2019 – Studia podyplomowe – „Chemia w szkole”, Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych w Warszawie Instytut studiów podyplomowych (Filia Lubsko)
- 2019 – 2020 – Studia podyplomowe – „Informatyka z programowaniem w szkole”, Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych w Warszawie Instytut studiów podyplomowych (Filia Lubsko)
Kursy i certyfikaty:
- Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA.
- Kurs kierowników wycieczek szkolnych organizator Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli W Szczecinie
- Metody integracyjne w pracy z grupą czyli wprowadzenie do pedagogiki zabawy
- Kurs I St. Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne prowadzony przez Dariusza Okrzesika
- Lider Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- „Diagnoza Profilu Rozwojowego Młodzieży i Osób dorosłych o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
- Diagnoza i Konstrukcja Programu Edukacyjno- Terapeutycznego z wykorzystaniem programu EDU-4XXL stopień II
- Szkolenie „Dookoła świata”. Pedagogika zabawy w pracy z osobami z upośledzeniem umysłowym” Cz. I.
- Szkolenie „ Edukacja uczniów niemówiących, używających Alternatywnych i Wspomagających Sposobów porozumiewania się (AAC)
- „Rozwijanie komunikacji werbalnej u osób ze spektrum autyzmu”
- kurs doskonalący Metoda Dobrego Startu część teoretyczna i praktyczna
- kurs języka migowego- poziom podstawowy i poziom średniozaawansowany
- kurs podstawowy Stymulacji Bazalnej
Doświadczenie zawodowe:
W Ośrodku Rehabilitacyjno- Edukacyjno- Wychowawczym w Gudowie pracuję od września 2012 r. Na początku obejmowałem stanowisko opiekuna, następnie wychowawcy-terapeuty. Był to mój pierwszy kontakt z pracą tego typu i obawiałem się jak sobie poradzę, jednak pamiętam jakby to było wczoraj, że tamtego września poznałem coś co wcześniej było dla mnie obce. Była to „PASJA”… do dzieci, do pracy, chęć działania i pomocy innym. Poznałem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z wadami wzroku i słuchu, zaburzeniami zachowania, wadami wymowy, zaburzeniami systemu percepcji wzrokowo-słuchowej, wolniejszym tempem rozwoju intelektualnego. Już same te pojęcia były dla mnie obce . Obecnie nadal pracuję w tej samej placówce na stanowisku wychowawcy-terapeuty. Nie ukrywam, że jestem z tego bardzo dumny. Dzięki temu udało mi się zdobyć odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje potrzebne w tym zawodzie. Uczestniczę w wielu szkoleniach, ciągle poszerzając swoją wiedzę oraz swój warsztat pracy. Aktualnie pracuję z grupą dzieci z niepełnosprawnością w stopniu głębokim. Jestem łącznikiem pomiędzy nimi a światem obecnym. Dotyk, smak, równowaga. Przez większość osób przyjęta za rutynę, niezauważalna dla moich podopiecznych czasami jest barierą niemal nieosiągalna. Uważam, że tak ja jestem terapeutą dla nich, tak oni są dla mnie. Nauczyłem się cierpliwości, opanowania, słuchania innych. Pokazali mi , że jest możliwe mówienie bez użycia słów. Ale najważniejsze aby nigdy się nie poddawać i cieszyć się każdą chwilą. Jestem dumny i jest to dla mnie zaszczyt, że mogę w tym uczestniczyć.